Zamieszczone przez Andys
[O2] LPG do 1.4 TSI - czy ktoś założył?
Zwiń
X
-
Andys, Panowie mam pytanie czy problem z odpalaniem zimnego silnika 1.4 TSI z instalacją Vialle został rozwiązany? Zastanawiam się właśnie nad założeniem. Czy macie jakieś info na temat "doznań" z jazdy takim samochodem? Czy instalacja Vialle jest bezpieczna dla silnika itp. Dziękuję bardzo za pomoc (naczytałem sie różnych informacji i ciąglę się waham?)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcinglab1Andys, Panowie mam pytanie czy problem z odpalaniem zimnego silnika 1.4 TSI z instalacją Vialle został rozwiązany? Zastanawiam się właśnie nad założeniem. Czy macie jakieś info na temat "doznań" z jazdy takim samochodem? Czy instalacja Vialle jest bezpieczna dla silnika itp. Dziękuję bardzo za pomoc (naczytałem sie różnych informacji i ciąglę się waham?)
Komentarz
-
-
2 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav925252 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszNa wszystkie powyższe dylematy jest jedno rozwiązanie, które Vaille oferuje - rozruch MOŻE odbywać się na LPG, ale nie musi. Więc silnik możesz uruchamiać na PB jak obecnie robi się to z instalacjami sekwencyjnymi...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav925252 rzeczy:
- odpalanie auta z zimnym silnikiem na LPG chyba za zdrowe dla pojazdu nie jest w niskich temperaturach zarówno propan jak i butan dosyć dobrze się rozpuszczają w zimnym oleju degradując jego właściwości smarne.
no i trochę to dziwne że różnica temperatury oleju powiedzmy między 0 a 90C powoduje zmianę stopnia rozpuszczania się...
Zamieszczone przez Jaroslav92525- ciekawe jak będzie wyglądało odpalenie auta w temp. np -20 stopni C (na samym LPG)skoro t.wrz. butanu to -1 st. C, jest tam co prawda również propan który ma niższą temp. wrzenia ale jest go tez mniej... A swoja drogą to czy nie jest tak że na zachodzie europy jeździ się na mieszankach zawierających więcej propanu niż w naszym LPG ?
i jedna uwaga np.: temp. wrzenia zależy od ciśnienia i paru innych rzeczy więc w cylindrach może być zgoła odmienna sytuacjaJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Zorrno i trochę to dziwne że różnica temperatury oleju powiedzmy między 0 a 90C powoduje zmianę stopnia rozpuszczania się...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Po wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDPo wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osJak sobie nie poradza - to w okolicach Kielc jest gosc, kótry by zapewne dał rade.....z tym tematem. Jak cos to moge nr tel podacPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysZamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez AndysZamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez Andyskurczak1985, obstawiam, że w LTA Polonia (ciekawe czy się mylę) :lol:
Komentarz
-
-
Link z wystawy direct liqui max w turcji:
"The use of LPG as an alternative fuel on DI engines could significantly enhance the DI technology benefits in terms of fuel efficiency and lower emissions especially in regards to CO2 and particles reductions. "
Co znaczy, ze zapodanie gazu do silnikow z wtryskiem bezp, pozwoli jeszcze lepiej wykorzystac technologie wlasnie wtrysku bezposredniego pod wzgledem wydajnosci spalania i emisji co2, czyli powinien mniej palic. Tyle marketingu, kto to sprawdzi w praktyce??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoLink z wystawy direct liqui max w turcji:
"The use of LPG as an alternative fuel on DI engines could significantly enhance the DI technology benefits in terms of fuel efficiency and lower emissions especially in regards to CO2 and particles reductions. "
Co znaczy, ze zapodanie gazu do silnikow z wtryskiem bezp, pozwoli jeszcze lepiej wykorzystac technologie wlasnie wtrysku bezposredniego pod wzgledem wydajnosci spalania i emisji co2, czyli powinien mniej palic. Tyle marketingu, kto to sprawdzi w praktyce??Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDPo wielu godzinach spędzonych w internecie na wyszukiwaniu informacji nt. LPdi do silników TSI i rozmowie z monterem LPG postanowiłem przerobić moją OCTĘ 1.8 TSI. Koszt 8500, czas montażu 2 dni, poziom zadowolenia 0!!!
Auto ma niby dedykowną instalację, jednak praktycznie nie da się z niej korzystać. Silnik dusi się i przerywa/szarpie jak jest zimny przy obrotach powyżej 3500, jak jest gorący, gaśnie przy 1000 U/min. Po 1 dniu od montażu wróciłem do instalatora, niestety ani on, ani (!) producent VIALLE nie mają pojęcia, co jest grane. W tej chwili auto stoi w serwisie LPG i próbują rozwiązać problemy w porozumieniu z importerem VIALLE w Polsce. Nie wygląda to optymistycznie. Polski importer Vialle klienta ma generalnie w "tyle", więc ku przestrodze UWAŻAJCIE, bo po instalacji na nerwy już będze za późno.
Mam nadzieję, że w końcu moje auto będzie pracowało poprawnie na gazie. Na razie ani LPG, ani benzyna nie działają tak, jak powinny
Komentarz
-
-
Niestety co do odpalania na zimnym mam swoje zdanie.
Nie wystarczy że przełączy się na benzynę przed zgaszeniem.
Każdorazowe przejscie na benzyne w LPDi to strata 0,4-0,6 litra paliwa bo trzeba od nowa napełniać układ benzyną. silnik na benzynie musi tak długo pracować aż wtryski złapią benzynę i się doszczelnią na noc. Inaczej będzie gaz w kolektorze i cylindrach po nocy. Na dzień dzisiejszy nie polecam tej instalacji jest do bani...to żaden skład propan butanu...bzdury wam wciskają Panowie!! propan butan ma punkt palności +15%. Tzn że na 85% powietrza mieszanka może mieć nawet 15% gazu a dla wtryskiwacza benzynowego taka proporcja to pikuś dla niego to żadna precyzja, Vialle leci ze ściemą że jakiś upgrade oprogramowania wstawili.... skracają czasy wtrysku emulując czujnik temp.... mówią silnikowi że czujnik temp pokazuje 90stC i czas wtrysku skrucony do min.. nic więcej nie robią... dalej to mity i bzdury!! Instalacja jest prymitywna w działaniu.. a 4 gen to w porównaniu do niej majstersztyk. niestety są lpdi są lipne bo w polsce mamy badziewny gaz... jazda lpg na silniku tsi to zbrodnia!! weźcie przewody faro i rozetnijcie po 1 mies jazdy na gazie... są bronzowe w jakimś sproszkowanym syfie... a jak wiadomo faro na początku w środku jest białe bo to pcv. Mam nadzieje że nie usuną mojego postu...bo nie chce żeby Vialle oszukiwało dalejThe true is out there...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Darek_darkNiestety co do odpalania na zimnym mam swoje zdanie.
Nie wystarczy że przełączy się na benzynę przed zgaszeniem.
Każdorazowe przejscie na benzyne w LPDi to strata 0,4-0,6 litra paliwa bo trzeba od nowa napełniać układ benzyną. silnik na benzynie musi tak długo pracować aż wtryski złapią benzynę i się doszczelnią na noc. Inaczej będzie gaz w kolektorze i cylindrach po nocy. Na dzień dzisiejszy nie polecam tej instalacji jest do bani...to żaden skład propan butanu...bzdury wam wciskają Panowie!! propan butan ma punkt palności +15%. Tzn że na 85% powietrza mieszanka może mieć nawet 15% gazu a dla wtryskiwacza benzynowego taka proporcja to pikuś dla niego to żadna precyzja, Vialle leci ze ściemą że jakiś upgrade oprogramowania wstawili.... skracają czasy wtrysku emulując czujnik temp.... mówią silnikowi że czujnik temp pokazuje 90stC i czas wtrysku skrucony do min.. nic więcej nie robią... dalej to mity i bzdury!! Instalacja jest prymitywna w działaniu.. a 4 gen to w porównaniu do niej majstersztyk. niestety są lpdi są lipne bo w polsce mamy badziewny gaz... jazda lpg na silniku tsi to zbrodnia!! weźcie przewody faro i rozetnijcie po 1 mies jazdy na gazie... są bronzowe w jakimś sproszkowanym syfie... a jak wiadomo faro na początku w środku jest białe bo to pcv. Mam nadzieje że nie usuną mojego postu...bo nie chce żeby Vialle oszukiwało dalej
/// W tym Abarcie we Wrocławiu to chyba wszystkie TSI mają zdjęcia w niemcowni, także ciekawy czy ktoś z Polski i w Polsce robił u nich TSI.
Piszecie jeszcze, że TSI mało pali i po co komu gaz.
Po to, że na benzynie 40 zł, a na gazie może być 20 zł.
Potem kwestia, kto ile co po co i dlaczego...
Komentarz
-
Komentarz